lördag 9 maj 2009

Klapptjärn.

Jag å Källgren va ut å provade tjärn idag... Blåsigt värre var det. Men den nya linan funkade bra. Köpte en Rio Gold lina istället för Sharkskin linan jag köpte ifrån början.
Kan absolut avråda alla som har funderingar till att köpa Sharkskin linan. För det första låter den snuskigt illa i ringarna och för det andra fick jag sår i fingrarna av den eftersom den är räfflad. Dessutom var det inte märkbart bättre "skjut" i den heller.
Kan däremot varmt rekommendera Rio Gold. Det är bara positivt med längre klump har jag märkt. Rio linan har en klump på över 14 m och den är nog den bästa linan jag provat hittils. Köp på JK´s flugfiske, den bästa flugfiskesidan på nätet, med bästa leveranstiderna.
Nu ska jag ta en öl till... Höj.
Blir nog tjärn i morrn me...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar